Wednesday 5 June 2013


Catatan ini adalah tentang melindungi akaun facebook anda daripada orang lain. banyak orang berkongsi ada maklumat peribadi dan gambar di facebook jadi mereka mesti melindungi akaun mereka. sesetengah orang menghantar nombor bank mereka akaun nombor kad kredit pada sembang jadi jika mereka kehilangan akaun mereka beberapa orang lain boleh menggunakan akaun mereka dan maklumat peribadi. dalam post ini saya akan memberikan anda beberapa nasihat untuk melindungi akaun Facebook anda.

Pertama sekali mari kita lihat bagaimana kita boleh longgar akaun kami atau bagaimana orang lain mencuri nama pengguna dan kata laluan kami. Facebook Hacker - Penggodam menggunakan banyak kaedah untuk mendapatkan maklumat anda. Perkara yang paling popular phishing. membaca post ini untuk mempelajari apa yang phishing bagaimana untuk melindungi akaun anda mereka menggunakan halaman palsu 100% kelihatan sama seperti laman web facebook untuk orang helah dan mendapatkan nama pengguna dan kata laluan mereka. Tetapi jika anda telah membolehkan kelulusan login facebook anda tidak perlu takut mendapat digodam kerana walaupun mereka mempunyai username dan password anda, mereka tidak boleh login dari komputer baru tanpa pengesahan kod facebook hantar ke telefon anda. membaca bagaimana untuk membolehkan kelulusan login Facebool.Ancaman besar seterusnya ialah pembalak utama. Logger utama adalah satu perisian mudah atau web addon pelayar yang boleh merakam segala-galanya yang anda taip.

Saya telah melihat pembalak utama dalam beberapa kafe internet. kebanyakan pembalak utama perisian mendapat disekat oleh perisian antivirus tetapi terdapat beberapa alat yang tersedia yang boleh bekerja dengan sempurna walaupun ada antivirus working.key pelayar addons logger tidak terjebak oleh antiviruses. jadi apabila anda login dari tempat lain, anda perlu memastikan bahawa anda adalah selamat. Saya akan memberikan anda beberapa tips untuk melindungi akaun facebook anda. Jika anda menggunakan facebook atau laman web lain di kafe internet atau tempat sebahagian ahli cuba untuk menggunakan alat papan kekunci skrin tingkap. jangan biarkan pelayar web anda menyimpan kata laluan anda. Selepas anda telah selesai internet melayari jelas sejarah pelayar dan kuki anda. mengeluarkan apa-apa kata laluan yang disimpan. sentiasa menggunakan fre komputer atau peranti untuk menggunakan facebook dan menamakan mereka. supaya anda boleh melihat jika orang lain telah log masuk dari komputer lain. mari kita lihat bagaimana untuk menamakan komputer dan peranti lain

0 comments:

Post a Comment